Actie Voedselbank in Hoogwoud, Spanbroek en De Weere

Zaterdag  26 oktober organiseert de PCI (Caritas instelling) van de parochies Spanbroek, Hoogwoud en De Weere een inzameling voor de Voedselbank.
Er zijn nog steeds heel veel gezinnen in de regio, die gebruik maken van de Voedselbank.
Wekelijks ontvangen deze gezinnen een pakket met levensmiddelen.

Prijzen voor levensmiddelen en energie zijn flink gestegen, waardoor steeds meer huishoudens niet meer rond kunnen komen van hun maandelijkse inkomsten.
De PCI vindt het belangrijk, dat de voedselbank de ondersteuning aan gezinnen kan blijven voortzetten en organiseert daarom een inzameling van houdbare levensmiddelen.

De inzameling is zaterdag 26 oktober van 14.00 - 16.00 uur in het parochiecentrum van Hoogwoud (Herenweg 7) en het parochiecentrum van Spanbroek (Spanbroekerweg 186). In  het parochiecentrum van De Weere (Driestedenweg 1) is de inzameling van 10.00 -12.00 uur.

De scholen in Hoogwoud, Spanbroek, De Weere en Opmeer doen ook dit jaar weer mee met de actie. Voor de kinderen start de actie 21 oktober t/m 25 oktober.
Wat kunt u meenemen: macaroni, koffie, rijst, nasi of bamikruiden, pasta, groente in pot enz. Producten voor het ontbijt zoals hagelslag en pindakaas, vis of vlees in blik zijn ook altijd welkom.

Zondag 27 oktober  om 10.00 uur is er een oecumenische viering in de Bonifatiuskerk in Spanbroek, welke in het teken staat van de actie voor de Voedselbank. Ook dan kunt u uw levensmiddelen inleveren.
Bent u niet in de gelegenheid naar het parochiecentrum of kerk te komen en wilt u toch iets voor de Voedselbank betekenen, dan kunt u een bedrag overmaken naar bankrekening NL12 ABNA 0543486591 t.n.v. “Stichting Vrienden van de Voedselbank West-Friesland.” met als omschrijving: actie Hoogwoud-Spanbroek.